Na przystanku o zdrowiu
Polskie pogaduchy o zdrowiu

Zdrowie a zdrowa dieta

16 lutego 2012

47W każdej zdrowej diecie powinno się znajdować dużo owoców i warzyw. Oczywiście jeśli nie ma jakiś przeciwwskazań lekarskich. Przy niektórych schorzeniach produkty te nie mogą być spożywane albo należy ograniczyć ich spożywaną ilość W zdrowej diecie powinno się znajdować dużo produktów zawierających skrobię. Do takich zalecanych produktów zaliczamy makarony, ryż niełuskany i pełnoziarniste pieczywa. W dobrze zbilansowanej diecie nie może zabraknąć białka którego dostarczają mięso, ryby oraz jajka. W przypadku diety odchudzającej należy z niej wyeliminować tłuszcze, cukry oraz sól. Należy pić dużo wody do około półtora litra wody mineralnej najlepiej niegazowanej dziennie. Dzięki wodzie nie tylko zagłuszyć można głód ale również wydalić produkty szkodliwe z organizmu. Oprócz zdrowej diety warto zwiększyć wysiłek fizyczny. Nie są wymagane jakieś wyczyny na siłowni. Niekiedy wystarczy wysiąść z autobusu jeden przystanek wcześniej i się przejść lub nie korzystać z windy podczas wchodzenia na swoje piętro. Jednym z najważniejszych zaleceń dietetyka jest zjadanie pięciu posiłków w ciągu dnia. To nie prawda, że jak się ominie jeden posiłek to poprawimy swa sylwetkę. Organizm nie lubi próżni więc w odpowiednim momencie odezwie się głód a my sięgniemy po batonik lub ciasteczko i cały bilans kaloryczny pada. Lepiej jeść systematycznie małe przekąski co trzy godziny tak że nigdy nie będzie się odczuwać głodu. Przekąską może być owoc lub warzywo, kanapka z pełnoziarnistego chleba z dodatkiem pomidora.

Kategorie: Problemy | Tagi: , , , , , , ,